5 geweldige redenen om persoonlijk te worden*
* Geldt ook voor technische personen & bedrijven
Waarom zou je jezelf of je collega’s naar voren schuiven in je marketing? Net zoals wij in deze post hebben gedaan met onze Marjolijne?
Hoewel het wat oncomfortabel en misschien zelfs onlogisch kan lijken, zijn er toch hele goede redenen om juist wel te kiezen voor een persoonlijke benadering.
We geven 5 geweldige redenen om persoonlijk te worden:
#1 Vertrouwen
Zou jij zaken doen met een bedrijf dat je niet vertrouwt? Waarschijnlijk niet.
Als je dit omdraait, dan is vertrouwen een VOORWAARDE om zaken te doen: geen vertrouwen, geen zaken. Om vertrouwen te krijgen, moet men je eerst kennen. En door je marketing – deels – persoonlijk te maken, kan jouw potentiële klant je alvast een beetje leren kennen.
Zo groeit het vertrouwen en zo groeit de kans dat die persoon contact met je zoekt.
#2 Basis voor betere match!
Wanneer een potentiële klant een aanvraag doet, naar aanleiding van persoonlijke marketing, dan staat deze persoon open voor jou. Als dat niet zo was geweest, had deze persoon zeer waarschijnlijk geen contact opgenomen.
Het voordeel hiervan is dat een persoon die wat meer open is, wat eerlijker over zijn behoeften durft te vertellen.
Dit betekent dat jij jouw aanbod hierop beter kunt afstemmen. Zo werk je aan het verbeteren van de ‘match’. Dit is voor een lange, duurzame samenwerking erg prettig. En op korte termijn kan het je salesgesprekken effectiever maken. Ofwel je conversie verhogen.
#3 Meer behoefte aan menselijk contact
Tanken aan een onbemande pomp. Internetbankieren. Koffie uit een automaat. Advies van een webshop. Gepersonaliseerde e-mails. Chatbots. Telefoons met keuzemenu’s.
Het zijn allemaal voorbeelden van de interactie die wij hebben met machines en computers in plaats van met mensen. Of dat nu goed of slecht is, het zorgt er in ieder geval voor dat de behoefte aan écht contact toeneemt. Wanneer jij met jouw bedrijf als waarde uitstraalt dat menselijk contact belangrijk is, heb bij een flinke groep mensen een ‘streepje voor’.
Uiteraard is jouw product of dienst waar het draait. Dit is de reden dat het voor sommige mensen onlogisch voelt om medewerkers in beeld te brengen. Het wordt ineens logisch wanneer je beseft dat zowel de persoon, de organisatie en het product/dienst als één pakket wordt ervaren door jouw potentiële klant.
#4 Transparant en echt
Hoe prik je door valse beloftes heen? Dit is een vraag die veel potentiële klanten zich stellen. Door persoonlijk, open en transparant te zijn kom je direct tegemoet aan deze behoefte. Door je zelf te laten zien, laat je meteen een deel van je bedrijf zien. What You See Is What You Get.
#5 De 7 seconden regel
Uit bronnen leren we dat wij mensen slechts in 7 seconden bepalen of iemand aardig of sympathiek is of juist niet. Dat is heel vlot. Stel nu dat iemand jou online ziet en deze persoon vindt jou helemaal niet sympathiek! Oh jee!! Die persoon neemt dan waarschijnlijk ook helemaal geen contact met je op.
Laat dat even bezinken: de persoon die jou niet sympathiek vindt, neemt waarschijnlijk geen contact op.
Dat is toch juist een zegen?!
Maar goed, we gaan even uit van onze ervaring en helpen je met het kiezen van de juiste personen binnen de organisatie die ‘op camera’ kunnen. Uiteraard helpen we deze personen om zo sympathiek mogelijk over te komen. Wanneer vervolgens jouw potentiële klanten jou ‘online’ zien en zij bepalen dat ze jou sympathiek vinden, dan is het ijs direct al gebroken!
Dit voordat er überhaupt contact is geweest!
Het eerste échte contact zal als gevolg daarvan prettiger zijn.
Schrikt dit idee je niet af en zie je na het lezen van deze informatie een kans om jezelf of medewerkers in de schijnwerpers te zetten? En wil je je zichtbaarheid onder je klanten, collega’s potentiële collega’s, relatie en uiteraard potentiële klanten verhogen? En tegelijkertijd meer aanvragen realiseren?
Vraag dan nu een
adviesgesprek aan
Je wordt dan snel gebeld door Marjolijne, Maurice of Nils. Tot snel!