Stel: Je wint een jaar lang gratis een marketingafdeling
.. die ervoor zorgt dat er geregeld e-mailings uitgaan, dat de website ‘actueel’ blijft en dat social media-kanalen worden ‘gevuld’ met de berichten die jouw doelgroep graag ziet. En uiteraard zorgt de afdeling er ook voor dat er wordt gewerkt aan het halen van de commerciële doelen.
Zou je het telefoontje aannemen waarin deze prijs wordt gegeven?
Ja! Dat telefoontje zou ik aannemen!
Als bovenstaande je oprechte antwoord is, dan is het volgende mogelijk:
- Je ziet de toegevoegde waarde van marketing, voor lange of korte termijn,
- je vindt aan marketing doen wel leuk, maar je wilt er geen budget voor vrijmaken,
- je kunt (nog) geen budget vrijmaken voor marketing.
Val jij in de eerste categorie, lees dan verder! We hebben iets leuks voor je. Val je in een andere categorie, en ben je nieuwsgierig, lees dan ook verder!
Eerst kijken we even naar waarom we het over een ‘marketingafdeling’ hebben in de titel.
De afdeling
Zoals je weet doet Leads Door Zichtbaarheid aan contentmarketing. Een methode waarbij er gerichte content voor een specifieke doelgroep wordt gemaakt.
De doelen kunnen uiteenlopen van zichtbaar willen blijven tot interactie willen houden met de doelgroep. Contentmarketing dient met name doelen op langere termijn en wordt daarom vaak ingezet als middel voor ‘branding’, ofschoon ook leadgeneratie heel goed mogelijk is. Vandaar ook het ‘leads’ in onze naam.
Contentmarketing waarbij verschillende content zoals video, visuals, fotografie en teksten worden gebruikt, vergt de inzet van verschillende disciplines en rollen. Bijvoorbeeld:
- de marketeer (strategie)
- de coördinator (alle partijen verbinden)
- de tekstschrijver
- de fotograaf
- de videograaf
- de performance marketeer (SEA, SEO, SMM)
- de website / social media beheerder
- de (web) techneut
- de analyticus
het is misschien mogelijk om verschillende rollen bij één persoon neer te leggen, maar alle rollen bij één persoon is niet realistisch. Om contentmarketing goed te kunnen doen, heb je meerdere personen nodig. Daarom een ‘afdeling’.
Lastig
Om een hele marketingafdeling te hebben, of om iemand aan te nemen die al deze disciplines aanstuurt , of om je eigen dure tijd hieraan te besteden, is vaak op zijn zachtst gezegd
lastig.
En voor bedrijven met hart voor techniek, ook dikwijls
niet echt leuk.
Wel leuk
Het is wél leuk wanneer je geen of nauwelijks tijd kwijt bent en er gaat toch een hele afdeling voor je aan de slag om je website, nieuwsbrief en social media actueel, relevant en aantrekkelijk te houden.
Met een dienst als ‘Leads Door Zichtbaarheid’ is dit mogelijk.
En wij hebben hierin een tijdelijk aanbod. Helaas geen jaar gratis een marketingafdeling,
maar wél 3 maanden.
Je leest het goed: een kwartaal lang kosteloos een marketingafdeling die contentmarketing voor je verzorgt. Zo kun je ervaren hoe fijn het is dat alles voor je wordt geregeld en hoe wij nuttige content weten te maken.
Er gelden natuurlijk wel wat voorwaarden. Eén van deze voorwaarden is dat jouw bedrijf zich bezighoudt met techniek bijv. software, bouw-gerelateerd, IT.
(Sorry als je een ander soort bedrijf hebt, wellicht organiseren wij in het najaar weer een andere actie).
En belangrijk; er zijn slechts 3 ‘stoeltjes’ voor deze actie beschikbaar.
Wil je hier meer over weten? Neem dan nu contact met ons op.