Zit u al tussen de oren?

Zit ‘u’ al tussen de oren?

En zonder verder te vousvoyeren,  willen we even stilstaan bij de doelgroepen van bedrijven met ‘technische’ high-envolvement producten of diensten, en hoe deze bij jouw bedrijf komen.

Op nr. 1! Mond-tot-mond

Voor de meeste bedrijven geldt dat mond-tot-mond het belangrijkste marketingkanaal is. Het mooie is dat wanneer je op regelmatige basis onder de aandacht komt bij je bestaande klanten, je het mond-tot-mond effect versterkt.

Met andere woorden, het aantal doorverwijzingen dat wordt gedaan en daardoor het aantal aanvragen dat je krijgt, wordt vergroot.

Het vergroten van aanvragen via mond-tot-mond reclame is dus een belangrijk argument om meer tussen de oren te komen van jouw klanten en relaties.

Nieuwe relaties

Natuurlijk willen we klanten binnen halen. Maar er gaat iets aan vooraf! Laten we even terug redeneren hoe een relatie klant is geworden.

  • Gefeliciteerd! Je haalt de klant binnen!
  • Je maakt een voorstel,
  • je plant een afspraak met de aanvrager,
  • je neemt contact op,
  • de potentiële klant heeft voldoende vertrouwen om een aanvraag te doen,
  • de potentiële klant wist dat jouw bedrijf kon helpen,
  • de potentiële klant had / kreeg een behoefte waarmee je kan helpen,
  • je kwam minimaal 7 keer onder de aandacht bij de potentiële klant.

In het kort gezegd moet je om uiteindelijk vertrouwen te krijgen, eerst bekend zijn bij de doelgroep. En niet bekend van één keer, nee, je moet minimaal diverse malen zijn ‘gezien’.

Bekendheid hebben als voorwaarde voor contact en aanvragen is het tweede belangrijke argument om tussen de oren van je doelgroep(en) te zitten.

Leuk aanbod

Wil je ook zorgen dat je meer tussen de oren komt? Dan hebben wij een tijdelijk en leuk aanbod. Kosteloos willen wij voor je bedrijf bekijken waarmee je een jaar lang onder de aandacht zou kunnen komen bij jouw doelgroep.

Dit betekent dat wij voor een jaar lang onderwerpen verzinnen.

Deze gebruik je vervolgens om contentmarketing mee te bedrijven.

Wil je weten hoe dat werkt? Neem dan contact met ons op. Wil je weten of er online behoefte is voor jouw dienst of product? Vul dan het formulier in bij ‘Kun je meer leads genereren’. Wij zoeken dit met plezier voor je uit.